duminică, 29 iunie 2014

ne șade bine românește!



Având proaspete în minte cuvintele doamnei Zoe Dumitrescu-Bușulenga- Maica Benedicta:

„Noi avem încă o deschidere pe verticală, o deschidere către sacru – fiindcă mitul este totdeauna construit pe un nucleu sacru – iar în clipa în care mitul va pieri, va pieri sacrul și pierind sacrul, ce rămâne din noi, noi care suntem chipul lui Dumnezeu? Ce rămâne din noi? Rămâne țărâna…”

„Poporul meu este un popor în care am mare încredere și eu cred că-L va regăsi pe Dumnezeu pentru că ceea ce nu este cu putință la oameni este cu putință la Dumnezeu, și eu nădăjduiesc în Dumnezeu.”

 am primit cu inima deschisă replica zilei: „Ce bine le șade românește!”




...

Costumul a ajuns de aseară, împachetat și călcat.  [Văzând minunata ie m-am gândit din nou că trebuie să reușesc să-mi procur cumva unul care să nu mai fie doar de împrumut, unul pe care să-l pot îmbrăca oricând simt nevoia.]  La Crăciun se vor împlini doi ani de când nu l-am mai purtat. Acum ceva vreme nu credeam că o să ajung să spun asta, dar pare-se că îmi era dor de el. Pe cât de mult mă enerva când eram mică, pe atât am așteptat acum să vină muma dimineață să mă îmbrace. Și chiar mi-a prins bine să-mi simt mijlocul și coloana vertebrală pentru câteva ore!  Inima mi s-a copt însă de Bucurie în timpul slujbei, când i-am văzut pe cei douăzeci și doi de fete și feciori intrând rând pe rând și așezându-se frumoși în naos… Datorită lor am simțit astăzi că satul nostru încă e VIU. Încă păstrează sămânță de bucurie străbună…Or, cred eu, asta nu e puțin lucru într-o lume care nu mai vrea să știe nimic despre ceea ce înseamnă tradiție și obiceiuri. Dragii de ei, cât de frumos au jucat și cu câtă voioșie au cântat! Îmi doream să le spun că le sunt recunoscătoare pentru această inițiativă și că tare îi admir pentru tot ce au reușit! Bucuria și aplauzele sătenilor le-au fost dovada aprecierii eforturilor de la începutul anului încoace și, în mod sigur și Sfinții Apostoli s-au bucurat de acolo de Sus să le fie astfel cinstită sărbătoarea…Ne șade bine trăind și simțind românește! Felicitări, copii frumoși!