duminică, 1 iunie 2014

gând de Cireșar


Drag cititor,

Ne regăsim printre rânduri. Tu pe mine, de fapt. Pare-se că nu mă pot ține de promisiuni până la capăt. Deși, când mi-am zis că gata măcar o vreme, nu mi-am propus o perioadă concretă pentru lipsa lui ochiul-boului… Adevăru-i că dacă nu mă descos în vreun fel, simt că nu le mai pot duce. Simt că stările astea contradictorii care se bat înlăuntrul meu trebuie să se termine cumva în viitorul apropiat și să-mi recapăt o oarecare verticalitate. Uneori nu mă mai înțeleg deloc. Ieri sunt optimistul din lume și azi voi deveni brusc ursuzul care se face mic de tot, ascunzându-se sub umbrelă; mâine am fost oricare dintre variante. Cel mai dificil e când mâine, azi și ieri devin ore, sau chiar minute, în loc de zile…

M-am hotărât să mă întorc pentru că altfel aș sărăci. Tot ceea ce mă frământă ar „coace”, și-aș uita de lucrurile frumoase care mi se întâmplă, de sentimentele și poveștile fiecărei zile… A început o nouă lună, și se anunță un Cireșar cu ochi mari. Plin-ochi, voiam să zic. Cu ultimii dinozauri din  facultate, cu închegat lucrare despre doamna Woolf, cu al treilea FITS, cu încă o oră de franceză și încă o festivitate cu robe, cu reîntoarcerea acasă a călătorilor, cu… Cu multe altele pe care o să ți le povestesc zi de zi. Cum-necum, o să-mi fac timp; doar mă cunoști:  știi că aceste lucruri mici îmi dau mereu nemăsurat avânt! Dacă aș fi renunțat la ele, poate aș fi fost acum un student de aproape nota zece. Un student tobă de carte litericească. Aș fi zbârnâit! Mi-aș fi petrecut majoritatea timpului printre cotoare, dar nu aș fi adunat atâtea minunate povești vii! Azi, dându-mi seama încă o dată de Bucuria de a cunoaște mulți mulți muuulți copii frumoși, am zâmbit în sinea mea fericită. Alegerile mi le asum, fără de ele aș fi fost acum un student de aproape nota zece. Ori, notele nu mai reprezintă un țel. Am ajuns să văd dincolo de ele…Căci la „ce-i folosește omului să câștige lumea aceasta dacă-și  va pierde sufletul?”

M-am întors pentru tine. Pentru că sigur așteptai un La mulți ani! Să-ți păstrezi obloanele inimii mereu deschise către frumos, ș-apoi Doamne Doamne va ști să te răsplătească! Te rog să fii și tu acolo pentru mine, bine? Să fim împreună, vrei?


cu drag,G.