sâmbătă, 14 iunie 2014


...
"I think those are books against the wall, and that a curtain, and that perhaps an arm-chair. But when you come everything changes. The cups and saucers changed when you came in this morning. There can be no doubt, I thought, pushing aside the newspaper, that our mean lives, unsightly as they are, put on splendour and have meaning only under the eyes of love."     

              (Virginia Woolf, The Waves)

să-ți scriu totuși câteva rânduri, deși am zis că azi mai bine tac. despre cum ne schimbăm  fără să ne dăm seama. anul trecut pe vremea asta, m-am dus la festival la spectacolul „Cui i-e frică de Virginia Woolf?”. pentru că mi-a plăcut titlul și nu citisem nimic scris de ea. o consideram o nebună. până să ajung la Dijon, n-am înțeles prea bine de ce am crezut asta fără motiv. de multe mi se întâmplă să îmi formez păreri fără rădăcină... acum încerc să devin mai cumpătată. să nu mă mai pripesc în a eticheta. [uite că am învățat și eu ceva în trei ani de facultate!] nu știu dacă tu ai citit-o. nu știu cum sună în română. [acum mi se pare nemăsurat de grea meseria de traducător.] singurul sfat pe care ți-l dau azi e ca, în cazul în care o deschizi, să nu o consideri nicicum. să aștepți, să vezi dacă e pentru tine. ca și-n iubire... [ieri mi s-a întâmplat un lucru curios, care mi-a demonstrat încă o dată cum ne grăbim în prezumții nefondate. eram fericită că am cumpărat volumul cu "Night and Day" și "Jacob's room", iar când vederea cotorului a produs cuiva o grimasă, m-am abținut. i-am spus apoi că Woolf are și părți bune. dacă știi să le găsești, bineînțeles. apoi a adăugat de la sine că toți cei care se strâmbă, de fapt n-au citit-o. m-am regăsit în replică pe mine, cea de anul trecut. literatura e, printre alte multe lecții de viață, despre a deschide ochii.] și dacă nu-ți place, las-o pentru când e timpul ei (asta e valabil pentru orice carte)... eu am găsit acea parte a ei care rezonează cu sufletul meu. și asta încerc acum: să adun toți sâmburii și să se închege ceva. e despre timp, dar o să afli peste câteva zile povestea...