joi, 31 octombrie 2013

petice poduri-de-suflete

...

Era 13 februarie. Țin bine minte pentru că primisem un răspuns afirmativ de la România Pozitivă și mă duceam la Cluj, în vizită la Zâna cea bună. Fericită, mi-am luat locul de la geam în primire; inima-mi zâmbea de bucurie, iar răsăritul soarelui de după dealuri îmi bucura sufletul. 

Doamnei de alături nu i-am acordat atenție. Am tăcut amândouă vreo oră și ceva, dar apoi a rupt tăcerea. Abia atunci am îndrăznit să o privesc. Ceva înlăuntrul meu sclipise. Apoi, când a început să-mi împărtășească firimituri de viață, am știut că Doamne Doamne nu mi-a scos-o în cale întâmplător. La Cluj, am căutat repede carnețelul și am notat pe fugă adresa și numărul de telefon. 

Mereu s-a bucurat pentru fiecare gând mic, mărturisindu-mi cum în adolescență trimitea și dumneaei scrisori. Înainte să plec la Dijon a aranjat în așa fel încât să ne viziteze într-o duminică, ca să-mi dau seama cât ține la mine... Astăzi am găsit un plic sub ușă. I-am zâmbit, l-am luat în mână și două secunde m-am gândit de la cine-o fi pentru că nu cunoșteam scrisul. Apoi minunea poveștii m-a învăluit...

„În țara mea, a noastră, azi e frumos, călduț. Soarele mușcă timid din aura toamnei, copacii au veșminte noi ca și culoare și eu nu mă pot împiedica să mă întreb iar: ce anotimp îmi place cel mai mult? Nici azi și cred că niciodată nu o să pot răspunde la întrebare, fiecare are atâta frumos, atâta splendoare!”

Știi, doamna Popescu e o eroină care-și duce crucea cu un optimism debordant. E veselă și senină, o mamă cu adevărat luptătoare. Țara noastră e plină de astfel de oameni ale căror povești merită descoperite și valorificate, de aceea o să mă întorc! 

Da, scrisul de mână vorbește despre oameni. Îi face să fie mai atenți, îi obligă să-și asculte inimile și apoi să ia stiloul și să-și deseneze sentimentele în dealuri de litere. Nu pot să nu mă minunez de fiecare dată cum niște simple petice pot lega punți durabile, poduri-de-suflete...