luni, 6 octombrie 2014

La neîndemână


...
nu-i așa că te întrebai ce s-a întâmplat cu Poezitoarea mea cea dragă și cu versurile ei? ei bine, am reușit să o conving din nou să mă lase să mai împart din când în când și cu tine din gândurile ei versuite cu rost. om fi noi  amândouă umbre, dar, rămânându-ne alături, ne strunim reciproc înspre lumină. cu pași mici și oarecum șontâcăinzi, dar înspre bine...



Ca să-nțelegi mai bine,
ar trebui să merg înapoi
...cu multe zile.
În copilărie, tata-mi spunea mereu:
„Unde pui tu mâna, cade ceva”.
Și nu exagera.
Chiar și acum îmi provoacă mirare
lipsa mea de îndemânare.
Poate că mulți alții pățesc la fel,
dar eu...cu mine-i mai greu.
Eu arunc la gunoi cu ceea ce am distrus
și câte-un ciob de încredere.

Așa am învățat să-mi fie teamă
de oricine mă vrea aproape, de oricine mă cheamă,
dar mai ales de mine însămi
și de tot ce aș putea face țăndări:
cuvinte, tăceri, visuri, inimi...

Dacă înțelegi,
vei ști să pleci cât mai repede,
să-mi fii la neîndemână, întreg.
Sau să râmâi
(ai fi cel dintâi
ce riscă)
să ne căutăm cu grijă bucățelele lipsă.
să le completăm cu ale celuilalt
și să le lipim într-o nouă formă
- a noastră? 

(Poezitoarea, La neîndemână - 28. 09.2014)