luni, 6 ianuarie 2014

viața e despre oameni și despre cum să iubești


pentru trei copii pe care-i iubesc


în decembrie, copilul-iubitor-de-fluturi m-a văzut înaintea unui curs supărată. eram dezamăgită din cauza unei traduceri pe care o cam făcusem varză-călită. ea, cea care trebuia înțepată de obicei ca să se adune, m-a privit blând și mi-a spus: „tu pentru așa ceva te necăjești? dar Georgi, un singur examen e important în viață...și știi prea bine la ce mă refer...” apoi m-a îmbrățișat, m-a privit blând și a plecat să-și cumpere pâine prăjită. abia acum am înțeles cu adevărat rostul cuvintelor ei. viața îmi descoperă din ce în ce mai mult că oamenii sunt singurul lucru pentru care merită să lupți. că un prieten adevărat valorează INFINIT mai mult decât toate notele de 19 (francezii sunt mai cu moț decât noi, notează totul /20) pe care le-ai lua dacă ai sta zi și noapte cu nasul în cărți. că până la urmă să fii om înseamnă să trăiești printre oameni. să-ți pese de ei. să fii „egoist”! să bați la ușă ca o vijelie când sufletul dinăuntru crede că nu vrea să-ți deschidă, dar tu să insiști pentru că știi că răspunsul de „sunt bine, serios” e cât se poate de neadevărat. dinozaurul și copilul-iubitor-de-bunici-și-pisici înțeleg întru totul la ce mă refer... eu îi sunt recunoscătoare lui Doamne Doamne că mai există astfel de oameni. oameni vii printre oameni. oameni care întind mâini de ajutor celorlalți. oameni care dăruiesc și iubesc. fără „dacă...” și fără „să vedem, poate după ce mi-e bine mie o să-mi amintesc și de tine...”. e greu să descoperi că viața de copil mare aduce multe responsabilități și că, să găsești jumătatea aia perfectă e câteodată o luptă teribil de dureroasă. rămân totuși la ideea mea: că pentru fiecare Doamne Doamne a creat sufletul-pereche care să ne desăvârșească. și că o să-l găsim exact la momentul potrivit! e răscolitor de greu să aștepți, să te întrebi de ce (aparent) altora le e atât de ușor, și uneori chiar te gândești că e prea mult pentru tine...apoi se întâmplă să vezi că, de fapt, în jurul tău sunt oameni care poartă o cruce mucenicească și, totuși, rămân demni. viața e despre oameni și despre cum să-i iubești...