vineri, 16 mai 2014

Teama primordială



2 mai 2014*

Soare de-aș fi,
aș plânge,
nesuportându-mi căldura și propriul meu foc.
M-aș stinge pe loc
și-omenirea și ea
din cauza mea.

Pământ de-aș fi,
m-aș opri.
Aș renunța să mă mai învârt
de teamă ca nu cumva
să mă lovesc de vreo stea.

Apă de-aș fi,
m-aș ridica.
M-aș evapora de frică
să nu mă bea cineva
sau tocmai fiindcă nu mă vor vrea.

Aer de-aș fi,
m-aș afunda în pământ,
unde nu este vânt,
să nu fiu pretudindeni purtat,
de toți respirat.

Om sunt în veac.
Oare de-asta tot tac?

...
„M-am gândit mai demult. Că mă mai cerți câteodată că nu vorbesc, și eu te cert pe tine. Ca să înțelegi, deși știu că știi... că tare mai semănăm...” Acum n-am mai cerut voie. Poate o să mă ierte. De fapt, eu sper ca asta să-i dea bobârnacul să asculte, la rându-i, sfaturile celor care o iubesc...


* o să-ți spun cine e Poezitoarea dacă-mi scrii.