vineri, 31 iulie 2015

filă de Cuptor



© Sherlock
...

Azi nu e zi de numărătoare [ca să ținem totuși minte pân’ la bătrânețe: clasa lui creștinește, mâine patruzeci], dar se întâmplă că acum am ajuns înaintea tastelor. Încă nu s-au sedimentat amintirile celor douăsprezece zile petrecute împreună, și poate e mai bine să rămână nepovestite. Să ne rămână în inimă… Eu una nu voi uita plimbările lungi pe bulevardele timișorene [probabil mă vor amuza mereu denumirile de „Torontalului” și „Circumvalațiunii” ], nici fuga de ploaie și mersul desculți dinspre Fetița, nici minunatele stele, nici binecuvântarea așteptată de ani de zile, nici mersul la râu împreună, nici călătoria la Iași și râsetele copioase alături de cei trei diamantini, nici ținerile de mână, nici tăcerile împărtășite în locurile binecuvântate ale Bucovinei, nici seninătatea din privirea lupului tânăr de la Suceava, nici pe vânzătorul de ii și ștergare de la Voroneț [ cum am putea, când de  la el am aflat de „Dar di Rai”? ], nici pădurile nemțene, nici bucuria de a le fi alături celor doi tineri luminoși care s-au însoțit înspre veșnicie, nici privirile care-și vorbeau în necuvinte, nici pe „strânge-mă-n brațe”, nici cafeaua de la Sibiu savurată ca o stoarcere a ultimelor clipe înainte s-o încaleci pe Tina înspre strada Stelelor, nici șoaptele, nici necuvintele, nici îmbrățișările, nici bătăile inimii, nimic. Totul se va țese încă-ntr-o filă a poveștii noastre...