luni, 13 iulie 2015

Cât de negăsit poate fi o rochie?

...

O rochie e importantă pentru o fată pentru că spune o poveste despre ea. E adevărat că doar o firimitură, dar prin croiala și modelul ei răzbate în exterior parte din ființă. Rochia mea preferată e cea moștenită de la mama, și pe care o dată la câteva luni se găsește cineva s-o admire; mereu mă bucur să spun că e veche, și totuși atât de autentică. Cu celelalte e un pic mai complicat. E greu de găsit una în care să mă simt mereu eu. Uneori [ nu întotdeauna ] e cea neagră simplă, primită acum doi ani de ziua mea de la opt oameni dragi, alteori cea verde-turcoaz ochită în vitrină acum câteva luni. Cea de la absolvirea de anul trecut e cu flori și  plină de viață, dar nu știu de ce n-am luat-o deloc vara asta. Ca să nu mai spun că cea de la banchetul de liceu n-am mai purtat-o deloc-deloc... E complicat să găsești o rochie cu adevărat frumoasă, în care să te simți mereu tu. Să fie simplă și aparte în același timp. Să nu fie comună, dar nici extravagantă. Știu că ele capătă viață odată îmbrăcate, dar uneori mai contează și materialul și croiala. Mi se pare atât de trist să cutreieri magazine cu zeci, sute de modele  și să nu ai ce alege pentru că ba sunt urâte, ba prea scurte, ba prea decoltate, ba n-au nimic aparte... Nu cred că sunt pretențioasă vrând și căutând ceva frumos. Ceva decent și-n care să nu mă simt stingheră. Ceva simplu, dar totuși plin de viață. Poate-ar fi trebuit să iau mai în serios cariera de designer vestimentar cu care-am cochetat în clasele primare, pe când încropeam tot felul de ținute păpușilor [ Glumesc, bineînțeles... ].Cel mai mult m-a amuzat mesajul primit de la draga mea scriitoare de poezii în drum spre căsuța portocalie, asta după ce ieșisem dezamăgită dintr-un vestit magazin : „Mi-am luat o rochie care nu îmi place deloc... Și o să port la nuntă una pe care o aveam deja, cam mulată, dar na... Nu știu ce-o fost în capul meu. Nu mă mai duc niciodată singură!” Morala poveștii e hotărârea pe care-am luat-o acum două zile: dacă nu găsesc rochia potrivită, nu fac concesii. Mai bine port ce am. Se pare că până și atunci când vine vorba de rochie e nevoie de așteptare cu răbdare...