miercuri, 17 aprilie 2013

lumină, culoare și jucării...


”Am făcut pentru tine o povestire mică, mică de tot, cât o batistă. M-am deșteptat din somn dinaintea ferestrei, acoperit pe de-a-ntregul de soare, și ridicând capul din perini, ca dintr-o groapă de nimburi, m-am uitat în munți și am râs.” (Tudor Arghezi, Jucăriile)



Piața Schiller, Sibiu

”Meșteșugul nostru e cel mai inefabil și cel mai mincinos, fata mea de lumină și de răcoare- și cel mai scump plătit din pricina gingășiei lui.” (Tudor Arghezi, Jucăriile)

Te-ai aștepta de la copiii de 21 ani să citească filozofie, critică literară și alte cele. Sunt destui care fac lucrul acesta și îi admir. Eu însă dau din ce în ce mai mult în mintea celor mici, mici. M-am dus azi la rafturile pentru copii și am cerut ”Cartea cu jucării”, asta după ce am râvnit la ea când am văzut-o în vitrina librăriei zilele trecute. Nu îmi amintesc să fi avut de citit năzdrăvăniile lui Mițu și Baruțu în gimnaziu, cum mi-a spus Ana, așa că, printre raze de soare, mi-am luat jucărie din nostime povestioare....