joi, 28 noiembrie 2019

recomandare de carte pentru copii: „Ernest și Celestine la picnic”








...

         
              În urmă cu două săptămâni, am ajuns pentru prima oară la „Citilă” - noua librărie pentru copii deschisă de curând în Timișoara. Deși pe fugă pentru că George trebuia să doarmă, ne-am bucurat de vizită [cochet, și totuși restrâns, locul ne-a plăcut pentru că fetele de acolo au așezat în raft cărți mai alese - adică mai filtrate - decât în alte părți], am răsfoit câteva cotoare [pe care așteptam să le țin în mână], iar la plecare am luat cu noi una dintre aparițiile recente ale editurii Frontiera: Ernest și Celestine la picnic. Cartea ne-a devenit foarte dragă [e din categoria acelor povești simple, scurte, cu ilustrații delicate și un mesaj ușor de înțeles de către cei mici], așa că acum mai așteptăm câteva [pe Simeon, plus unele în original, în franceză - ce deliciu!] din seria „Ernest și Celestine” scrisă și ilustrată de Gabrielle Vincent. George e tare amuzant când o imită pe Celestine bosumflată sau pe domnul proprietar când îi ceartă pe cei doi că s-au instalat în pădurea lui, nemaivorbind de faptul că astăzi a ținut să cipăie prin bălți și să deschidă umbrela cea mare - asta deși stropii de ploaie „tâp, tâp, tâp” abia se simțeau. „- Și ce dacă plouă... o să fie soare... și-o să ne plimbăm pe trotuare... La la la...” Dacă am cântat și noi? Bineînțeles! La la la...
                  O poveste foarte potrivită și înveselitoare pentru zilele ploioase, pe care o recomand cu dragă inimă!