vineri, 31 august 2018

recomandare de carte: Căsuța din inima codrilor




...

Printre cărțile comandate ultima oară de către Dar de la editura Anacronic se numără și Căsuța din inima codrilor, de Laura Ingalls Wilder. Am găsit-o acasă când ne-am întors de la părinții-bunici și recunosc că am deschis-o pentru că mi-au plăcut desenul de pe copertă și titlul. De citit, am citit-o pentru simplitate și pentru că mi s-a părut interesant să descopăr cum trăiau oamenii altădată [în acest caz, la finele secolului al XIX-lea] și cum se gospodăreau fiind în sălbăticie. E multă bucurie de copil care răzbate din rândurile autoarei, fetița de altădată care se mulțumea jucându-se cu o păpușă din cârpe, învățând totodată ce înseamnă viața de la părinții ei. Pe de o parte de la mama, care se îngrijea de gospodărie și le pregătea pe fete pentru când urmau să devină, la rândul lor, femei și pe de altă parte de la tatăl care mergea la vânătoare, dar care știa și să le încânte pe Laura și Mary cu scripca și cu poveștile lui. O încântare fragmentele despre zăpada zahărului, făcutul untului și aprovizionarea cămării, tipăriturile pe zăpadă, călătoria spre bunici, Crăciunul când Laura a primit o păpușă din cârpe, dar și celelalte! Mi-au plăcut mult ilustrațiile lui Garth Williams, mi se pare că însuflețesc foarte frumos cartea! Dacă eu am fost cucerită, oare cei mici care vor citi cum vor fi?

Mai multe aici.