sâmbătă, 19 aprilie 2014

de ai ochi, deschide-i!


...
Mesajul Anei de La mulți trei ani de scrisori! primit duminică seara l-am citit lăcrimând, cu mare durere de pleoape. Cu ochiul drept bandajat, ca un veritabil copil-boacănă ce sunt. Adevăru-i că nu mă întrece nimeni când vine vorba de „semne de bună purtare”. Căpătate în cele mai banale situații, bineînțeles, căci nu auzi prea des de oameni care aproape-și scot ochii în colțul scaunului de la birou când se apleacă să ridice un șervețel căzut pe podea, nu? Lovitura m-a șocat. Nu-mi venea să cred ce performanță reușișem atât de repede. M-am agitat vreo câteva minute (mai mult anapoda!), apoi n-am avut încotro și a trebuit să bat la ușa de urgență. Noroc că e aproape vizavi de casa portocalie, altfel aș fi găsit cine știe ce alte motive să mai amân... M-am așezat pe scaun așteptând și-am început să plâng de durere și de ciudă. Ca și cum mi s-ar fi cuvenit totul și nu aveam ce căuta acolo. Aveam doar altele mult mai importante de făcut! În plus de asta, venisem sigură, așa că mă simțeam îndreptățită să plâng de ciudă. Abia ce mă întorsesem, fericită și cu planul următoarelor zile bine stabilit, dar acum eram pur și simplu legată de mâini și de picioare (ironia sorții: cu ele libere!)… Câteodată sunt o îngâmfată și jumătate! Imediat mă revolt când nu-mi convine ceva, ca și cum mi s-ar cuveni totul. Sănătatea am neglijat-o total, ca și cum ar fi fost de la sine înțeles că al meu organism trebuie să funcționeze mereu ca un ceas elvețian! Nimic să nu mă doară și nimic să fie în neregulă! De parcă n-aș fi știut că nu poate fi și nu e așa! Au trecut abia șase zile și pâcla, durerea și umflătura au dispărut aproape în totalitate. Când îmi amintesc cât de panicată eram duminică, nu pot decât să fiu recunoscătoare pentru minune; trebuie că Cineva acolo Sus mă iubește mult, mult, mult, nemăsurat de mult… Aveam planul bine pus la punct, dar Altcineva a vrut să-mi reamintească să mă opresc din fugile mele fără rost și să văd adevărata valoare a vieții înainte de orice altceva. Altfel, zadarnic…