marți, 19 aprilie 2022

„Călătorie printre ierburi și lumină”



cartea aici 
...

 

Cum, n-o cunoști pe Luli? Aceasta e mirarea mea când mai descopăr câte-o prietenă căreia nu i-am povestit despre cele două minunate cărți autohtone [scrise de Iulia Iordan și ilustrate de Cristiana Radu] pentru copii despre plante și arbori. Acestea au fost printre primele cărți pentru copii cumpărate de noi, citite și răscitite - deși mi se pare că abia acum George începe să le îndrăgească la fel de mult ca mine.

Astăzi am reînceput călătoria printre ierburi și lumină și, reluând povestea busuiocului, mi-am amintit de mâna de frunze înmiresmate aduse de Ani cea dragă vara trecută de la Nera. Ședeau cuminți lângă spicele de grâu. Hmm, oare iese o băutură bună de busuioc din ele? Am spălat bine 2-3 fire și le-am lăsat la macerat până seara cu apă și miere. Înainte de cină, am strecurat și-am pus fiecăruia câte un pahar. Băieții au fost încântați și-au mai cerut, așa că mă bucur că am mai păstrat și pentru mâine. Mulțumim, Luli!

Un amestec candid de copilărie, planșe botanice încântătoare, povești și versuri de altădată, leacuri simple din bătrâni, jocuri din copilărie, toate pe urmele lui Luli, o fetiță curioasă, care iubește natura.

Le recomand din toată inima! Nouă ne-au adus lucrurile simple mai aproape, învățându-ne totodată să prețuim mai mult darurile lumii înconjurătoare.