marți, 16 iunie 2020

Teo, micul nostru koala





...

                  Dragă Și Mai Micule Dar,

    
           Pentru că în ultima vreme te agăți și te culcușești în brațele care te țin mai abitir decât înainte, te-am botezat koala. Ești atât, atât de drăgălaș când nu mai vrei să-mi dai drumul și mă privești cu ochișorii tăi nemărginit de blânzi.        
         Pentru că ți s-au făcut multe cruste de lapte și începuse să-ți cadă părul foarte mult [toate scutecele de finet erau mereu pline, iar tati te-a găsit într-o zi cu un mic smoc între degețele], am hotărât să te tundem. Oh, ce dor îmi e acum de tine brunet...! Știu, va crește la loc; important e că doar așa am putut scăpa de-o grijă.
          Ce-ai mai învățat? Ei bine, destule. Te rostogolești la fel cum făcea și domnișorul Rostogol pe când avea patru luni [ce bine că am scris și atunci!], râzi - uneori în hohote, alungându-mi toate oboselile, ești atent la George când își etalează construcțiile pe covorul din sufragerie [mai-mai să-mi sari din brațe, așa pedalezi de entuziasm] și asculți atent când vă citesc ceva amândurora sau doar ție, dacă el doarme [aspect care mă uimește, recunosc]. Îți place mult la plimbare și urmărești, din coșul căruciorului, cu mult interes mișcarea frunzelor.
         Gângurești când ești liniștit [iar fratele tău mai mare vine și-mi spune: „Mami, Toto a zis gââââ!”] și, în general, ești tare cuminte [zâmbești și râzi cu oricine îți vorbește]. Doar familia Didi te necăjește pentru că niciun locatar nu a răzbit încă la lumină; folosești toate jucăriile pe care le primești pe post de calmante ale durerilor de gingii, deși uneori doar Laalaa reușește să te liniștească. Alte două aspecte sensibile sunt dormitul iepurește [tresari sau te trezești chiar și numai auzind scârțâitul parchetului] și faptul că te sperii foarte ușor [de foarte multe ori pe zi, mai ales că George, în entuziasmul lui, sare de multe ori pe tine: „Toootooo! Toootooo!”]. Vor trece și ele pe măsură ce vei mai crește...
             Puiule drag, ne aduci zilnic atâtea bucurii! „Afară-i război, și-n casă-i bucurie!” - așa a zis tati zilele trecute, referindu-se la voi doi, minunile noastre de la Doamne-Doamne... Suntem recunoscători. Prea puțin spus...

             veghind, mami