marți, 15 ianuarie 2019

les biscuits Nieulles accompagnent un bon café




...

Doi ani și jumătate n-am băut niciun strop de cafea. Nu mi-am propus de la început să fac o pauză atât de lungă, pur și simplu așa a fost. Mi-erau de-ajuns cele câteva ceaiuri pe zi, iar când își mai făcea Dar cafea, mă mulțumeam bucurându-mă de mirosul ei îmbietor. Acum, că povestea Laalaa s-a încheiat, am revenit la vechiul obicei.

Azi, în răgazul de nani după-amiazic al Micului Dar, am băut o ceașcă revigorantă și-am mâncat biscuiți Nieulles cu CastAna și cu Spiridușa... Glumesc! Una-i la Cluj, iar cealaltă, momentan, în Țara Bascilor. Doar că așa mi-am imaginat această povceașcă, poate datorită faptului că ele mi-au dăruit cana cu ochiul-boului, și, respectiv, peticul de Van Gogh.

Biscuiții i-am frământat și copt alături de Micul Dar, care, entuziasmat cât cuprinde, nu se mai dădea plecat de la bucătărie, unde m-a urmărit îndeaproape pas cu pas, fiind cocoțat pe scaun. Abia l-am putut opri din a gusta din aluat în timp ce pregăteam căluții, ursuleții și omuleții. A fost, practic, prima noastră rețetă pregătită integral împreună.

Ani de zile am trăit cu impresia că rețetele din cărțile de bucate sunt grele și e nevoie de ingrediente sofisticate pentru a le pregăti. Poate și pentru că pe vremea aceea nu aveam bucătăria mea, deci nu găteam. Acum mi-am format un obicei din a tot încerca ceva nou. Vara trecută am primit de la Alina două cărticele franțuzești, din care-am făcut doar gâteau moelleux au chocolat. Răsfoindu-le recent fără un scop anume, am văzut că unele chiar par simple! Iar după ce-am făcut biscuiții Nieulles m-am convins de asta! Poate îi încerci și tu!

Biscuiți Nieulles

Ingrediente:

- 250 g făină
- 50 g zahăr
- 100 g unt moale
- 1 gălbenuș de ou
- 3 linguri de lapte

Mod de preparare: 

- Într-un bol, se amestecă făina și zahărul, apoi se adaugă untul aflat la temperatura camerei.
- Se frământă bine, apoi se adaugă gălbenușul și laptele și se frământă în continuare până se obține un aluat omogen.
- Se formează o bilă care se lasă la frigider pentru o oră [eu am înfășurat-o în folie de plastic].
- Se întinde pe blat o foaie cam de 0,5 cm și de formează biscuiții [pentru a-l bucura pe George, eu am folosit și alte forme, așa că ai noștri nu arată ca biscuiții Nieulles clasici].
- Se așază în tavă pe hârtie de copt și se lasă în cuptorul preîncălzit la 180 de grade timp de 20 de minute.
- Se ronțăie alături de cei dragi cu ceai, lapte sau cafea :).