sâmbătă, 12 ianuarie 2019

Giorgio Almamii




foto: © Șandreea


...
  Dragă Micule Dar,

   Ai crescut atât de mult încât știi că, în afară de George, te strigăm și așa. Arăți spre tine și atunci când te întrebăm: „Cine miroase-a unt de cacao?” Oare-ți amintești cum era-n burtică? Dacă anul trecut pe vremea asta erai Giumbușlucul care se juca în țarcul de lemn și învăța să pronunțe primele silabe, acum e cu totul și cu totul o altă poveste. Mergi singur unde dorești prin casă, iar unde nu ajungi îți duci scaune să te poți cocoța cum vrei [plita se pare că a devenit un loc foarte atractiv]. Și biroul meu, cu acces spre uriașa ramă foto, e interesant: zilele trecute ai luat pensule din borcan și te-ai prefăcut că o vopsești cum m-ai văzut pe mine [că ai continuat și cu creioanele colorate e partea a doua]. Apoi, ai tot felul de idei năstrușnice care ne uimesc zilnic! Spre exemplu, într-o dimineață ai scos cheia din ușă și te-ai dus la valijoara maro s-o deschizi [te-ai gândit singur la asta]. Când te lovești, sau ți se pare ție că te-ai lovit, fugi la bucătărie, te ridici pe vârfuri și deschizi sertarul cu tacâmuri de unde te servești cu o lingură, pe care o ții apoi la lovitură [asta pentru că așa am făcut eu în repetate rânduri, învățată de tata, ca să nu ți se umfle un cucui]. Ești atât de amuzant în acele momente, greu ne abținem să nu pufnim în râs!
  Jucăria preferată? Un pic greu de decis. Poate e cădelnița croșetată, pe care ai primit-o cadou de Crăciun și pe care o folosești zilnic de nenumărate ori, imitând ceea ce vezi când mergem la Doamne-Doamne. Sau castanele pe care le-am adunat împreună astă toamnă și care îți dezvoltă imaginația și dexteritatea mai mult decât ne-am fi așteptat noi [le muți dintr-o sticlă într-alta, din sticlă în borcan, în oală, în mașinuța Bum-Bum, apoi iei lingurițe și te străduiești să le pui înapoi... și tot așa]
   Mă uimești prin faptul că-i semeni tot mai mult Micului Prinț  [dacă-l scoatem pe Prințul Miorlau din ecuație]. Ești tare bălai și ai din nou zulufi drăgălași, iar dacă-ți propui ceva sau ți se promite un lucru, nu uiți neam! Cel mai frumos cuvânt nou, cu care am început anul, și pe care-l spui când ai o dispoziție bună și te întrebăm cum ne cheamă e... Essessessa!
   Nu sunt puține momentele în care mă uit surprinsă la tine și nu-mi vine să cred că, așa mare cum te văd, ești parte din mine, parte din noi, din amândoi...


cu drag, alături,
mami