marți, 8 mai 2018

Micul Dar - dirijor?


...

Când e copilul mic, oamenii mari din jurul lui - mai în glumă, mai în serios - își dau cu părerea despre ce va deveni. Fiecare îl vede altfel, fiecare vede altceva în el. Pe George l-au făcut și l-am făcut de toate, de la doctor la florar. Bineînțeles că alegerea-i va aparține, dar un lucru e deocamdată cert: îi place muzica foarte foarte mult și pare că o simte, o trăiește. Am observat asta împreună cu Dar, în repetate rânduri. Ne-am întrebat, desigur, pe cine ar putea moșteni, dar ramurile încă vii ale arborilor noștri genealogici nu au asemenea veleități, așa că ne-am gândit că poate o să fie el primul. 

Încă din sarcină, am ascultat multă muzică clasică și psaltică. Zilnic, ore întregi. Ca terapie. Ca medicament. Ca liniștire. În primele luni de viață ale lui George am ascultat și cântecele pentru copii [și am învățat un întreg repertoriu!], dar de ceva timp am revenit la clasică. Nu mică mi-a fost uimirea zilele trecute când am văzut cum a reacționat când a început Primăvara lui Vivaldi... Pur și simplu a săltat de bucurie, a lăsat deoparte ce făcea și parcă voia să țină ritmul muzicii. Apoi, văzându-mă pe mine clătinând din mâini, a început și el să facă la fel. Asta s-a repetat de fiecare dată când a mai auzit-o, se pare că e preferata lui. 

Dar văzuse dinaintea mea [așa se face că George a primit de ziua lui și un set de instrumente muzicale] și i-a încurajat curiozitatea cu oale, linguri și tot ce mai sună interesant prin bucătărie. Apoi, după experimentul cu Primăvara cred că am început să fiu și eu mai atentă la cum percepe el sunetele și ce face. Așa am observat că tralalește voios când ieșim cu tricicleta, când se joacă, atunci când mănâncă, iar când îl alăptez ridică o mână și face mișcări dirijorești. Să fie într-adevăr sămânță de muzician acolo? Om trăi și-om vedea!