miercuri, 15 martie 2017

renunțatul la „chestii”

...

   Anul ăsta mi-am făcut o listă nescrisă; neașternută nici la finalul unei agende, nici sigilată bine într-un plic, ca în alți ani. Cu toate astea, aproape zilnic conștientizez anumite puncte pe care mi le-am propus pentru 2017. 
  Spre exemplu, mutatul Acasă m-a făcut să-mi dau seama că omul adună [din diverse părți] prea multe lucruri nefolositoare, pe care fie le cumpără singur [din cauza mirajului că e ieftin ori doar crezând că vreodată vor fi de folos la ceva], fie le primește de la apropiați [care nu le aduc cu rea-intenție, doar că se întâmplă de atâtea ori să fie inutile sau să arate ca un elefant roz]... 
   Ani la rând am bătut-o pe mama la cap să aerisească dulapurile ticsite cu haine pe care efectiv nu le mai purta nimeni; uneori se întâmpla asta, dar, în ciuda trierii [câteodată erau saci întregi], tot rămâneau multe.
  Noi am consimțit să nu ne facem Acasa stivă de inutilități. Am dat hainele pe care nu le mai purtam. Am aruncat ceea ce nu era de niciun folos. Am făcut o cutie cu lucrușoare de care nu avem nevoie, care vor fi, la rândul lor, dăruite când se va ivi momentul. De asemenea, cele câteva cărți pe care le avem dublură le vom face cadou. La fel se va întâmpla și cu bine-intenționații elefanți roz.
   Mi-am propus ca anul ăsta să nu mai cumpăr chestii, fie ele și drăguțe. De aniversări, voi căuta ceva util, de care știu că sărbătoritul are nevoie și, dacă timpul îmi va permite, voi contribui și eu cu ceva creativ. Nu pot să zic că de acum încolo nu mai primesc ceea ce nu-mi place [doar dacă vine din partea părinților știu că nu se supără dacă le spun direct], dar tare mi-aș dori ca oamenii să nu mai irosească banii inutil... Ar fi în folosul tuturor!