marți, 14 martie 2017

firescul copilăriei nu trebuie denaturat



...

„Grija părinților pentru copil e ca mîinile olarului față de lut: nu schimbă esența lutului, ci doar îi dă forma necesară pentru a fi umplut. Cu ce se va umple vasul la maturitate este alegerea liberă a fiecărui copil.” 
(Ieromonah Savatie Baștovoi)

Să rezum? Cu un ochi am plâns și cu altul am râs...

Când mi-am propus să citesc cartea Părintelui Savatie, a fost cu oareșce reticență la început. Poate din cauza titlului și pentru că nu bănuiam că în cuprinsul ei aveam să mă regăsesc, să-mi regăsesc firescul copilăriei petrecute într-un colț liniștit de sat de munte... Am deschis-o curioasă foarte, dar fără așteptări și, iată, am căpătat un mic ghid călăuzitor pentru călătoria care mă așteaptă, care ne așteaptă... Nu știu cum va fi, cât de greu și cât de ușor. Important e că m-am liniștit. Că am conștientizat niște repere pe care le aveam în mine, dar oarecum în stare latentă.