luni, 22 aprilie 2024

recomandare de cărți ilustrate de poezii pentru copii









...

Primele noastre cărți ilustrate cu poezii pentru copii le-am luat pe când George abia împlinise 2 ani... Am fost tare încântați când le-am citit, iar eu am mai scris despre ele aici. De atunci, am descoperit și alte volume minunate și le-am citit băieților constant rime calde, care să le cultive imaginația și să-i ajute să iubească frumosul. În ultima perioadă însă am observat dorința lor de a le și învăța. Bineînțeles că nu am pierdut trenul și am ales întâi câteva ghicitori de Otilia Cazimir, apoi poezii despre venirea primăverii, iar acum am ajuns la cele despre Paști. E tare îmbucurător să-i văd bureți entuziasmați.

Acum avem 5 volume de poezii alese apărute la editura Aquila, cu ilustrații de Alexandru Stănese. 

De ce le recomand? Pentru că aceste versuri și ilustrații sunt rădăcină, ancoră și punte de legătură cu o lume pe care copiii prea puțin mai ajung s-o cunoască dacă noi nu le-o facem cunoscută. Or, personal, această ancorare e semnificativă în încercarea de a-i crește cât mai frumos...