luni, 8 aprilie 2024

am descoperit cea mai simplă prăjitură cu morcovi (de post)





...

E sâmbătă după-amiază și, pe luuunga listă cu lucruri de făcut, îmi adaug singură o prăjitură cu morcovi. Mi-e dor să coc un chec sau o prăjitură cu morcovi. Mă pun repejor pe căutat, dar nu găsesc nimic potrivit și mă necăjesc că trec minutele și nu dau de ceva care să-mi convină. Adică ceva foarte rapid de făcut și de post. Încerc și-n engleză și găsesc o variantă [arătoasă, ce-i drept] cu duzine de poze și indicații, de ajung să-mi spun că nu se poate așa ceva și în cele din urmă aleg cea mai simplă rețetă posibilă [asta], pe care, bineînțeles, o adaptez. Rezultatul a fost c-a ieșit neașteptat de bună, iar azi am făcut-o din nou. Și-am dat rețeta mai departe, pentru că a fost apreciată.


O las și aici, poate va fi de folos și altor mămici.

Ingrediente:

- 200 g morcov ras pe răzătoarea mică (sau mărunțit în blender)
- 75 ml ulei de cocos
- 100 ml apă minerală
- 1 plic praf de copt
- 1 praf de scorțișoară
- 150 g făină de grâu (eu am pus albă 650)
- 75 g zahăr brun
- un praf de sare
- 85 g nucă mărunțită

Mod de preparare:

 1. Morcovul se dă prin răzătoarea mică (sau se mărunțește în blender), apoi se amestecă împreună cu uleiul, zahărul și apa minerală.
2. Într-un bol separat, se amestecă făina (cernută) cu praful de copt, sarea și scorțișoara.
3. Se toarnă amestecul de făină peste cel cu morcovi și, la final, se adaugă și nuca.
4. Compoziția se așază într-o tavă tapetată cu hârtie de copt sau unsă cu ulei și se pune în cuptorul preîncălzit la 180 °C pentru 40 de minute. Se face testul cu scobitoarea, apoi prăjitura se lasă la răcit în tavă.
5. Se taie și se împarte cu bucurie cu cei dragi.