marți, 23 aprilie 2024

moștenire de familie

 




...


Pentru mulți prieteni, noi suntem „Georgienii”. Însă nu mulți dintre ei știu că nu doar eu și George purtăm numele marelui sfânt, ci și domnul Dar. Și mai puțini dintre prietenii noștri știu că pe ambii noștri tați îi cheamă Gheorghe. Că pe ambii bunici pe linie paternă i-a chemat Gheorghe. Că pe străbunicul meu pe linie paternă l-a chemat tot Gheorghe. Că și pe stră-străbunicul meu pe linie paternă l-a chemat tot Gheorghe. Bineînțeles că dacă aș fi fost băiat și pe mine m-ar fi chemat tot Gheorghe. [Dar eu am dus altfel tradiția mai departe...] Carevasăzică, Sfântul Gheorghe ne-a chemat de mult neamul la biruință! Oare cum va fi când ne vom întâlni...?


Când mi-e greu, îmi amintesc îndemnul unei prietene-mame, care mi-e model de dragoste și jertfelnicie: „Nu te da bătută, Georgiana Georgienilor Sfântului Gheorghe!”