luni, 27 noiembrie 2017

lele-lele, dragă-dragă sau amișa-amișa?



...

De când s-a născut Micul Dar, am descoperit că există în fiecare zonă un folclor de drăgălire din partea celor mari pentru cei mici. Eu am crescut cunoscându-l pe amișa-amișa și am crezut că toată lumea îl folosește. Doar acum am ajuns să mă întreb de unde l-o fi cules sau inventat mama [căci de la ea îl știu] - origini indiene sau bangladeshiene, cum glumește Dar, nu are și nici nu a fost niciodată prin acele părți. În Oltenia se folosește lele-lele [mie una nu-mi place cum sună], iar în Banat l-am auzit pe dragă-dragă. Sigur mai sunt și altele, căci, vorba românului, „câte bordeie, atâtea obiceie”! Eu rămân la ce-am primit moștenire, deși va trebui să aflu ce-i cu acea expresie. Dacă e doar creativitatea mamei sau dacă a auzit-o și ea în altă parte...