sâmbătă, 28 octombrie 2023

ce citește mami acum





...

O dată la câteva zile primesc următorul mesaj: „Georgi, recomandă-mi te rog câteva cărți pentru copii!”. De obicei răspund scurt pentru că timpul nu-mi permite altfel, dar am promis cuiva drag că la un moment dat voi face o selecție bine ordonată și explicită. Între timp, las o povceașcă a celor mai recente cotoare care au poposit zilele acestea la noi acasă și din care mă hrănesc ori când sunt mami-lăptăreasa ori mami-cititor-de-somn-de-prânz ori mami-cititor-la-lumina-lumânării...

 

Ce reușită cartea Hello lighthouse a lui Sophie Blackall! [Mulțumesc, Laura, că mi-ai spus despre ea!] Mi-am dorit de multă vreme pentru biblioteca celor mici o poveste despre un far. Știu că sunt unele traduse în română, dar am ezitat să le iau. Acum nu-mi pare rău că am așteptat, această poveste duios scrisă și miiinunabil ilustrată e exact ceea ce-mi doream! E despre creșterea unei familii, despre bucuria lui împreună oriunde te-ai afla [chiar și într-un far], dar și despre cum omul sfințește locul, iar locul, îmblânzit, îi dăruiește amintiri care dăinuie întreaga viață... O mică bijuterie!