marți, 20 septembrie 2022

dimineață cu magiun și puzzle











...

Primul lucru pe care-l face Dodo dimineața e să-l salute pe „frate mic”, adică să-mi sărute burtica. După ce se dezmeticește și ajunge în sufragerie, începe cu întrebările. Din weekend a mai învățat ceva, și anume că fiecare dintre ei a avut o planetă. „Bebe 'noată planeta lui?”, „Și eu vut planeta mea? Și George? Cum cheamă ea?”

Azi, la micul dejun, nu a cerut miere, ci... magium - din borcănașele făcute de noi. Și a mâncat cu gura până la urechi. Apoi mi-a cerut prăji*, pe care-am pregătit-o ușor și repejor cât timp el încă mai dormea. [„Și apoi?” - tot o vorbă de-a lui.] Și apoi a vrut să facem buzzle amândoi; îi place să fiu lângă el și să povestim despre fiecare detaliu din imaginea pe care o avem de reconstituit. E răbdător și perseverent, iar asta îl ajută mult în tot procesul de învățare.



[* Prăji e un cobbler adaptat ca să îndeplinească noile cerințe nutriționale din familie, la care încerc să mă adaptez cum pot. Am procedat în felul următor: întâi am preîncălzit cuptorul la 180 de grade C și am pus tava de yena cu 50 g unt la topit. Într-un bol am bătut un ou, peste care am adăugat o banană coaptă, bine pasată. Am pus un praf de scorțișoară și 130 g făină integrală. Am amestecat cu telul, apoi am adăugat treptat 200 ml lapte și am omogenizat bine. Am scos tava din cuptor și am turnat compoziția peste untul topit. Am decorat cu prune coapte și cu migdale măcinate. Am dat tava la cuptor pentru 45 de minute, timp în care o minunată aromă tomnatică a învăluit întreaga sufragerie.]