marți, 14 decembrie 2021

de ce am copt turtă dulce





 Rețeta de turtă dulce: aici

...


Cei care au primit în urmă cu câțiva ani turtă dulce [în plicurile de Moș Nicolae] de la mine, își amintesc, în mod sigur, cât era de tare și cum aproape și-au rupt dinții în ea [Sherlock a fost unul dintre cei care au pățit asta].

Zilele trecute, după ce le-am luat copiilor o turtă dulce frumos decorată de la minunatul Prospero, mi-am propus [pentru că prețul lor a fost cam ghimbirat] să caut totuși o rețetă și să încercăm să coacem împreună. Am printat prima rețetă pe care am găsit-o pentru că mi s-a părut exact ceea ce căutam [și chiar așa s-a dovedit!] și i-am pus pe băieți la treabă. A fost atât de bună [adaptând rețeta pentru copii, nu am adăugat deloc zahăr; a fost destul de dulce datorită mierii] și mireasma răspândită în întreaga casă atât de îmbietoare, încât a doua zi am făcut o porție dublă [adică 1 kg]. În două zile nu au mai rămas decât cele câteva din fotografia de mai sus... 

Dincolo de toate oboselile și nemulțumirile mele, mă bucur nespus când cei mici sunt bucuroși să frământe și ei ceva. Și, bineînțeles, mă bucur de sclipirea din ochii celor care primesc dulcele făcut cu drag de noi. 

Și uite așa am descoperit încă o dată cât de benefic e coptul în casă...