marți, 11 mai 2021

Despre cum au prins viață Ernest și Celestine





Personaje create de Gabrielle Vincent

Cărți publicate de Casterman și Frontiera

Jucării aduse la viață de Linde




 








...



Cine sunt Ernest și Celestine? Noi am făcut cunoștință cu ei prin intermediul aparițiilor editurii Frontiera, iar ulterior am cumpărat câteva și în limba franceză.

Celestine e un copil poznaș, care se necăjește repede [când află că afară plouă și nu mai pot pleca la picnic, sau când îl pierde pe pinguinul Simeon, jucăria ei preferată, sau când află că un străin le-a ocupat cabana proaspăt construită etc.], dar și un copil empatic și doldora de idei [când face pe infirmiera lui Ernest sau când îi propune lui Ernest să cânte pe stradă pentru a strânge bani și a putea repara podul], un copil pe care prietenia [casa li se umple de șoricei cât ai zice... chiț!] îl ajută să crească armonios.

Ernest e un uriaș grijuliu care nu ezită să se pună la mintea copiilor [când pleacă la picnic pe o ditamai ploaia, sau când se lasă îmbrăcat haios de Celestine pentru a cânta pe stradă, sau când se deghizează în Moș Crăciun etc.] și care găsește în orice situație dificilă o idee salvatoare [când coase un nou pinguin, nemaiputând face rost de un altul la fel].


Știind cât îi îndrăgește George, am întrebat-o la un moment dat pe Linde dacă crede că i-ar putea coase pe Ernest și Celestine. Fără a-mi promite nimic atunci [să fi fost februarie, nu mai știu exact], ea a căutat idei și ni i-a dăruit în prima parte a lunii aprilie. Băieții au fost încântați și s-au jucat mult cu ei, George improvizând scene din poveștile pe care le avem. La fel și eu! Îmi sunt tare dragi pentru că știu că au prins viață din dorința unei mame de a dărui bucurie. Și ce poate fi mai frumos de atât? Mulțumim, dragă Linde!