luni, 19 octombrie 2020

Katie la galeria de artă - incursiune în tablouri celebre












 
...

            Dacă-mi amintesc bine, am descoperit seria de cărți cu Katie în luna mai a acestui an. Pentru că atunci nu găsisem încă site-ul cu cărți în engleză biabooks.ro, am comandat două volume [Van Gogh nu putea lipsi] de pe elefant. Unul dintre ele [Katie and the Starry Night] a ajuns după vreo 2-3 săptămâni, iar celălalt nu a mai ajuns deloc pentru că nu mai era în stoc. Apoi m-am bucurat tare mult când le-am luat și pe celelalte trei: Katie and the Waterlily PondKatie and the Impressionists și Katie's picture show [prima din serie]. 
           Spre surprinderea mea, George a îndrăgit, la rândul lui, tare mult aceste povești [au fost și primele cărți în engleză pe care am început să i le citesc], ascultându-le cu răbdare și interes și amuzându-se de multe ori de năzdrăvăniile fetiței care, sub diverse pretexte, intră în tablouri celebre pe care le găsește la galeria de artă unde merge cu bunica ei. Recent am constatat că a început să facă și unele analogii [spre exemplu, între detalii din Katie and the Waterlily Pond  și povestea lui Blanche din această carte], ceea ce nu poate decât să mă bucure. Tot după modelul lui Katie și-a improvizat și-un șevalet [e foarte inventiv] din scăunelul lui cu spătar și dintr-o ramă care a rămas [pardon, pe care a lăsat-o] fără sticlă. Așa se face că de astă vară încoace tot cere să picteze. La început, opera lui se mărginea la folosirea unei singure culori o dată; acum folosește două, trei, patru, iar dacă are și desen printat, se străduiește să urmeze [în linii foarte mari] conturul. O să am răbdare, știu că cea mai importantă e dorința lui de a picta. Restul o să vină de la sine, cu timpul.
         Personal, această serie imaginată de James Mayhew mi se pare minunată și recomand aceste povești părinților care vor să înceapă să le prezinte copiilor arta într-o manieră jucăușă. Cărțile sunt minunat ilustrate, iar ideea de a da viață tablourilor celor mai cunoscute și de a țese o poveste în jurul lor e, după părerea mea, cu totul inedită.





        Căutam de mult timp un suport unde să putem așeza cele câteva cărți pe care le citim într-o zi [sau de-a lungul câtorva zile, în funcție de tematica pe care o abordăm] și tare m-am bucurat astă vară când, căutând un suport de vase la ikea, am dat întâmplător peste suportul de bambus de mai sus. L-am luat fără ezitare și s-a dovedit a fi foarte practic [atât de practic, încât cu următoarea ocazie am mai luat și pentru noi, și pentru alți oameni dragi]. Prețul e, fără îndoială, cel al unui banal suport de vase, nu al unui suport de cărți pentru copii, căci [nu întâmplător] lucrurile destinate copiilor sunt întotdeauna mai scumpe. Îl găsiți aici.