vineri, 12 octombrie 2018

Micul Dar la un an și jumătate



...


           Dragă Micule Dar,

        Ce băiețel mare te-ai făcut! Tocmai ai împlinit un an și jumătate! Pe zi ce trece ești tot mai ghiduș și mai jucăuș! Îți vin tot felul de idei năstrușnice [cum ar fi să-ți urci trotineta Bum-Bum în bibliotecă] care pe noi ne amuză copios, deși când faci năzbâtii încercăm să rămânem serioși ca să știi că nu e bine. [Și știi, îți dai seama din expresia feței sau din tonul vocii, dar asta nu te oprește să-ți mai încerci norocul.]
            Viața ta e joc și bucurie! Mai bine zis, e bucurie din joc! De la săritul pe trambulina din curtea blocului la cățăratul pe barele din parc, de la cursele de mașini pe care le faci seara cu tati la v-ați ascunselea [Momentan, jocul se petrece cam așa: Dar pune capul pe canapea, numără până la zece, rostește celebra replică de cine nu-i gata, îl iau cu lopata, după care fuge repede să se ascundă. Tu râzi în hohote și fugi să-l găsești. Apoi vii mulțumit să-mi spui c-ai reușit.], totul e amuzant și prilej de chiot. Apoi, seara nu mai vrei să te punem la somn înainte să te facem hai la groapa cu furnici [adică să te așezăm în cuvertura de pe patul din dormitor ca într-un hamac și să te legănăm cântându-ți câteva minute]. Dacă vezi că dăm semne cum c-am uitat, iei singur cuvertura și ne arăți cum poți ce dorești. Ești atât, atât de drăgălaș! Uneori mai condimentezi și c-un „așa” [una dintre noile achiziții cuvântătoare] sau c-un strâmbat din năsuc, de ne topim de dragul tău...
            Nu lipsesc nici reprizele de miorlăială și uneori de super miorlăială, nici nopțile lălăite și albe, dar trecem peste momentele grele cu ajutorul lui Doamne-Doamne. Se mai întâmplă ca, dacă mă vezi supărată, să vii să mă îmbrățișezi, tare tare tare, cu toată sinceritatea ta de pui mic... Și atunci îmi dau seama cât ești de curat și câtă nevoie ai de mine, de noi...
            Sunt multe multe care ni se întâmplă zilnic, dar acum pe acestea mi le-am amintit. Voi continua în următoarea scrisoare.

Cu nespus drag de tine, 
mami