miercuri, 18 noiembrie 2020

white hair day

 

...


[ne întoarcem de la plimbare, suntem aproape de intrarea în curtea blocului. 

George îmi pune obișnuita-i întrebare: „cum te simți în rest?”, iar eu, ca să nu mai prelungesc dialogul cu explicații îi dau răspunsul pe care-l așteaptă mereu: „bine”. 

continuarea însă mă lasă fără cuvinte: „cum se simte sufletul tău în rest?”]


ieri seară mi-am propus ca azi să fiu mai răbdătoare și mai înțelegătoare cu cei mici. știam că, la fel ca-n toate zilele de dinainte, ei mă vor solicita continuu și că nu va fi ușor. azi, cum era de așteptat, socoteala de ieri nu s-a mai potrivit. 



dimineața e-o continuare a nopții, Teo e într-o perioadă în care are nevoie de multă Laalaa. nu pot să mă ridic de lângă el pentru că mă simte și mă cheamă înapoi. George se trezește și vine lângă noi. după ce-și termină limonada, Teodoraș e bucuros. îl schimb de pijamale pe unul dintre ei, de scutec și de pijamale pe celălalt. fac paturile. pregătesc micul dejun pentru ei și parțial pentru mine. mă schimb și eu de pijamale. strâng din dormitor haine și hăinuțe. strâng câteva jucării deja împrăștiate prin sufragerie. las ceaiul la infuzat. ne punem la masă. George pleacă la baie. Teo ia câteva linguri de iaurt, apoi se miorlăie și cere Laalaa. iau și eu câteva îmbucături de avocado și de zacuscă. sună Tâlvana. Teo vrea să fie lăsat să exploreze. George aduce piesele de construit de lemn. iau o gură de orzo. Teo iar vrea în brațe. George mă cheamă în camera cealaltă. strâng vasele și le așez în chiuvetă. fug la baie. țipă amândoi timp de 2 minute de parcă arde casa. [simt că încărunțesc.] Teo primește Laalaa și se liniștește, lui George îi citesc câteva pagini din noul Apolodor. strâng iarăși jucării. încerc să-l pun pe Teo în scaun să se joace lângă sertarul lui cu lucrușoare. nu-i convine. spăl repede vasele, cu George insistând să ajute și el. aduc legumele pentru supa cremă pe care vreau s-o fac pentru prânz. Teo plânge, așa că-l așez în marsupiu. curăț repede legumele și le pun la fiert. mătur firimiturile de pe gresie. ne îmbrăcăm să ieșim. George nu mai are stare, Teo nu mai are răbdare și țipă. [simt că-mi mai încărunțesc câteva fire.] afară e bine, dar stăm doar în jur de o oră. așa calculez c-ar fi bine ca să ne încadrăm în timp util cu prânzul și cu somnul. reîntorși, Teo ar vrea să doarmă, dar George chiar atunci are să-mi pună întrebări. cu chiu, cu vai, Teo adoarme. pun haine la spălat, blenduiesc legumele și așez masa. George nu binevoiește să poftească, are ceva important de rezolvat. încep să mănânc singură. după nici trei înghițituri, se trezește Teo. îl alăptez, apoi îl aduc și pe el în sufragerie. supa nu mai arde. în cele din urmă, se așază și George la masă. face o armată de firimituri în jurul lui. Teo nu vrea să ia decât de două-trei ori din supă, așa că-l pun la joacă. până terminăm eu și George se face ora 16. las vasele în chiuvetă. îl urnesc spre camera lui. nu să doarmă, ci să-i citesc. își alege cărticica de la Potamitis, apoi vrea încă una. apoi îi cânt. unul, două, trei cântece, până simt că nu mai pot de spate, și nici Teo nu mai are stare în marsupiu. cedez și-l pun jos. George zâmbește ghiduș. nu mai poate de somn, dar nu vrea să se liniștească știindu-l pe Teo explorând. [simt că-mi mai încărunțesc câteva fire. oh, ce mi-am propus ieri??] am pierdut bătălia. accept. ne întoarcem în sufragerie. spăl vasele. îi las să se joace câteva minute. George îl atenționează pe Teodoraș că nu are voie să-i strice ce a construit el. Teodoraș roade dintr-o altă carte de carton. îmi pregătesc a doua cană de orzo. mai strângem din jucării. aducem formele pentru activități matematice. numărăm două triunghiuri și două pătrate. mă sună Ani, e jos. urcă, George o poftește înăuntru. e zâmbitoare, ca întotdeauna. îi spun că George a dormit mult, după cum observă. mă întreabă dacă și la mine-i bad hair day și-i spun că nu, la mine e, clar, white hair day...


ieri seară mi-am propus să fiu mai bună azi. și n-am reușit. oare voi reuși mâine?