vineri, 13 noiembrie 2020

Micul Dar frământând pâinici




 








...


    Săptămâna aceasta mi-am reamintit împreună cu George de o poveste dragă de la grădiniță, și anume de „Turtița fermecată”, iar astăzi, tot la sugestia doamnelor educatoare, am copt împreună [în fotografii nu se vede, dar Teo cerea și el să se implice] pâinici. Am folosit, astfel, a doua oară ca sursă de inspirație cărticica Gustarea* de la editura Gama.

    Dacă i-a plăcut? Oh, și cum nu! S-a umplut de făină din cap până-n picioare, dar a fost nespus de bucuros să mănânce două pâinici frământate și modelate numai de el. Nu se putea să nu adauge stafide [îi plac taaare mult stafidele] și să nu pună pristolnicul. Eu și tati am avut câte-o porție de pâine cu dovleac. Dulce și bună, ca de toamnă...


[* Cartea e folositoare pentru astfel de contexte și o recomand - cuprinde o povestioară și rețeta de pâinici la final. Singurul inconvenient pe care l-am întâlnit a fost acela că dac-am fi lăsat pâinicile în cuptor timp de 20 de minute la 230 de grade, cum era recomandat, sigur s-ar fi făcut scrum... La noi s-au rumenit frumos după vreo 10 minute, iar cuptorul era reglat cam la 220 de grade.]