joi, 2 iulie 2020

recomandare de cărți de la editura Iona











...


Astăzi a fost prăznuit Sfântul Ioan Maximovici, așa că am căutat cărțile noastre de la editura Iona și i-am recitit lui George povestea ierarhului. Aceasta a fost prima carte din serie care a ajuns la noi acasă, impresionându-ne prin frumusețea povestirii [informațiile sunt foarte bine sintetizate și transpuse în cuvinte alese cu grijă, îmbogățind astfel vocabularul celor mici] și a ilustrațiilor [dovada că raportul text-imagine e bine echilibrat e faptul că George nu se plictisește, așteptând cu interes să-i citesc tot]. 

Cărțile frumoase sunt dătătoare de aripi și aducătoare de bucurie atât pentru cei mici, cât și pentru cei mari. Această colecție e valoroasă pentru că îi familiarizează pe copii cu viețile sfinților, dezvoltându-le totodată simțul pentru frumos. Recunosc că am văzut [și am și primit, dar nu i le-am citit lui George] cărți ortodoxe cu ilustrații și un aspect general de kitsch. E o exigență a mea și a noastră de a alege foarte bine fiecare carte, convinși fiind de impactul pe care întâlnirea cu aceasta îl va avea asupra cultivarea bunului gust pentru George. Cu atât mai mult, lucrarea celor de la editura Iona e de apreciat, de dăruit, de citit celor mici.

Anul trecut am scris și despre cărticelele de la Potamitis. Dacă acestea sunt repovestiri în doar câteva cuvinte, cele de la Iona dezvoltă mai mult subiectul, textul fiind încununat cu ilustrații mai complexe și mai grăitoare.

Vi le recomand cu dragă inimă!