luni, 16 martie 2020

Teodor și prima lună împreună



„Doamne, Georgi... Cum e să ții în brațe un înger? Și să știi că ți-a fost dăruit în grijă...”

...

             

          Dragă Și Mai Micule Dar,


             Ai venit pe lume acum o lună de zile și de atunci ne înseninezi cu frumusețea și drăgălășenia ta. Ești un ursuleț [cântărești deja 5 kg] cuceritor și mă topesc de dragul tău când mi te lipești duios de piept sau când mă privești cu ochișori întrebători, cerând lapte. La fel ca în cazul lui George, Laalaa e foarte apreciată zi și noapte [atât de mult uneori, încât nu mai știu când e zi și când e noapte], fiindu-ți nu doar hrană, ci și medicament, sursă de iubire, de liniștire, de calmare a durerilor, de regăsire a ceea ce-ți era familiar pe mica ta planetă B167. 
          Ești un copil taaare liniștit, dar nici când te pui pe plâns nu te joci. [Eu una n-aș putea țipa atât de tare într-un timp atât de scurt.] Dacă ți-e foame, ți-e foame și nu vrei altceva. Dacă te deranjează scutecul, la fel. Când îți simți piciorușele goale, te liniștești, începi să te uiți prin cameră și să faci gimnastică - pentru acele momente ți-am găsit numele de „Teodorinul balerinul” [pe lângă Teodor, Teo, Teodoros, Teodoraș îngeraș și Toto - nume dat de George, cum te mai alintăm].
        În ciuda experienței avute cu fratele tău mai mare, multe lucruri sunt acum diferite. Printre altele, alergodermia. Când aveai două săptămâni au fost doar câteva bubițe și medicul neonatolog ne-a spus că sunt de la căldură. Apoi s-au extins pe toată fața și pe piept și ne-am dus din nou la doctor, iar doamna pediatru a fost sigură că e alergie din lapte și, prin urmare, mi-a dat regim. [„Mami, post. Bebe, busise...” - cum le explică George bunicilor la telefon.] Unul destul de categoric, din care a scos lactatele, peștele, nucile, toate fructele și legumele cu semințe mici, cacaua [deci nu mai mănânc ciocolată] și chiar și preferatele mele, bananele... Prin urmare, am lăsat la o parte anumite mofturi, mă gândesc de cinci ori înainte de a gusta ceva și nădăjduim să treacă în câteva zile. Nici de regurgitat nu-mi amintesc din bebelușenia lui George [probabil că a făcut asta prea puțin, de am uitat complet]. Cert e că pentru tine a fost mult lapte încă de la bun început, iar surplusul brânzos ajunge [oricât de mult aș încerca să evit acest lucru] pe hăinuțele tale sau pe cămășile mele, așa că Ligia spală o dată la două-trei zile o mașină cu body-uri, salopete și păturici.
            Îți place să fii legănat [Cui nu i-ar plăcea, nu-i așa? Sau cui nu i-a plăcut să fie legănat când era mic?] ore în șir, iar când ești pus în pătuț simți imediat. Te-am plimbat deja în marsupi și-l agreezi destul de bine. Muzica pare să aibă, de asemenea, un efect pozitiv asupra ta; probabil o recunoști și-ți amintește tot de planeta B167. Dar ce minune că acum te avem printre noi!         
             Închei aici, înainte de a te trezi [și a-i trezi cu glăsciorul tău și pe ceilalți vecini care dorm].

Cu mare drag de tine și cu recunoștință pentru darul vieții,
mami