vineri, 12 iulie 2019

domnișorul „Esa”





...

         Dragă Micule Dar,

       Această scrisoare aniversară te găsește la bunicii de lângă munte, fără zulufi de această dată. Eu și tati am vrut să nu mai existe confuzii [pentru oamenii care nu ne cunosc] dacă ești fetiță sau băiețel și, în plus de asta, trebuia să mergi la prima ta fotografie oficială [fără de care nu o să fie posibilă excursia la mare].  
     Dragă Esa [așa ți-ai prescurtat tu numele mai nou], totul îți priește aici, în primul rând aerul și libertatea. Verdele, cromoterapia, curtea și minunata grădină, jocurile bunicilor și ale Tâlvanei [„Ciii” pentru tine] și Ștrămpănel [„Daaaiii”, cum îi spui tu acum]. Te amuzi nespus când îi închizi în gârlici pe bunici, când te ascunzi în șură sau când te joci de-a v-ați ascunselea [vorba vine, tu ori te uiți unde se ascunde celălalt, ori răspunzi când ești căutat]. Ești foarte alintat și îți dai seama prea bine că te afli în centrul atenției; prin urmare, nu pierzi nicio ocazie de a te da în spectacol. Știi că nu agreez acest răsfăț, dar aici nici nu i mă pot opune cu atâția alintători în jur - acasă ne vom reintra în ritm.
    Explorarea și nestatornicia ți-au adus julituri în genunchi [îți ridici mereu pantalonii să le arăți tuturor isprava], dar și alte pățanii care mi-au făcut inima să tresalte... Va trebui să mă obișnuiesc pentru că e doar începutul, așa-mi spun toți. Om vedea noi împreună cum va fi!
      Să crești frumos în continuare, puiule!
cu drag de tine,
mami