vineri, 23 februarie 2024

Teodor și jocul „ochișorul meu vede...”









 

...

Cei trei băieții ai noștri seamănă mult și sunt întru totul diferiți. Da, exact așa! Teodor, sau „ursul Dodo”, cum încă își mai spune, e cel care are nevoie de cea mai multă atenție exclusivă. Mai deunăzi, pe când terminam de strâns la bucătărie, mi-a zis explicit: „Mami, vino aici acum să te joci cu mine!”. Prin urmare, m-am dus și ne-am jucat, la sugestia lui, „ochișorul meu vede...”*.

În afară de citit, colorat fișe, joc memory, puzzle și logico primo, îi plac mult și jocurile cu sunete și cifre, pe care le-a învățat rapid astă toamnă, fără ca noi să insistăm mai deloc. Cred că perioada lui senzitivă pentru această învățare a coincis cu momentul în care tati a cumpărat 2 seturi [cu litere și cifre] foarte complexe și utile de la editura Gama. Din prima zi în care au ajuns, Teodor a fost curios să descopere literele și cifrele, să le traseze conturul, să le așeze umbrele. A reușit astfel să-l mobilizeze și pe George, care, la vârsta lui, nu fusese interesat de cutiile relativ asemănătoare [cu litere și cifre], dar mai simpliste, luate de la editura DPH.


* Joc pe care l-am adaptat inspirându-mă de la Charlotte Poussin [autoarea seturilor de la DPH]. Mai exact, am luat cartonașele de la DPH și literele de la Gama și l-am invitat pe Teodor să le potrivească. Spre exemplu, i-am spus: „Ochișorul meu vede un cuvânt care începe cu sunetul s”, iar el trebuia să aleagă cartonașul „s” și imaginea cu soarele. Ca de fiecare dată, ne-am jucat până am obosit eu...