miercuri, 14 decembrie 2022

recomandare de carte de Crăciun





„Aflate sub semnul Nașterii Domnului, povestirile din această carte reprezintă un minunat prilej pentru a reflecta asupra umanității noastre. Compasiunea și umorul luminos, idealurile creștine și realitatea brutală a grijilor lumești, raza caldă a bunătății eroice, melancolia vremelniciei celor pământești își găsesc reflecția în aceste minunate texte din fondul clasic al literaturii ruse și universale. Cititorului iubitor de frumos și de emoție autentică acest buchet de rare flori literare îi va aduce, fără îndoială, bogăție sufletească dăinuitoare.”

 ...



Când am răsfoit online cărțile nou apărute, mi-a atras atenția mai degrabă volumul de povestiri de la Contramundum [pe care abia aștept să-l citesc și în care am văzut că se regăsesc povestioarele despre Vanka și doctorul Pirogov] decât cel de mai sus, apărut la Sophia. Și totuși, când mi-au ieșit în cale fetița și brăduțul, instinctul m-a îndemnat să deschid cărticica și, bineînțeles, am luat-o acasă. În aceeași seară am citit cu copiii prima povestioară, „Copilul și nebunul”, pe care George a mai vrut s-o audă de 2 ori după aceea. Pe celelalte le-am parcurs singură [ei au cerut alte cărți în ultimele zile], dar plănuiesc să li le citesc în perioada următoare. De ce? În primul rând pentru că prezintă viața altfel decât suntem obișnuiți s-o cunoaștem sau, mai bine zis, altfel decât o trăim noi acum. Pentru că toate personajele din cele 6 povestioare sunt de o profunzime aparte, de la fetița Katia care fuge noaptea de acasă pentru a merge la Betleem, la Serioja care se îmbolnăvește și moare pentru dreptate, la copiii familiei Merțalov, cărora apariția doctorului Pirogov le schimbă destinul.


Un dar cât se poate de simplu, dar aparte pentru Crăciun. Noi am dăruit-o și o vom mai dărui...