joi, 20 decembrie 2018

cu ce ne-alegem din sclipitoarea zarvă sărbătorească?


...

Motive întemeiate m-au ținut anul acesta departe de sclipitoarea zarvă sărbătorească ce ne-nvăluie în fiecare an în perioada Crăciunului. Am trecut prin târgul din centru doar o dată, iar în magazine am fost în treacăt să-mi cumpăr vopsele și tata balansoar. Cu toate acestea, am primit musafiri zilele trecute, iar darurile nu s-au lăsat mult așteptate. Unele mi-au adus mare bucurie - acelea au fost daruri de suflet, daruri pentru tot anul și mereu, nu doar pentru acum. Altele, în schimb, m-au făcut să mă întreb [din nou!] de ce oare cheltuiesc oamenii bani pe tot felul de lucruri nefolositoare sau pe adevărate kitschuri [lucruri pe care întâi nu știu unde să le ascund și de care cum să scap mai apoi]. Poate e-adevărat că sunt mai sensibilă acum și mă deranjează mai mult ceea ce nu-mi place, dar prefer mai puținul și bunul gust. Nu cred să fie efectul cărții Arta simplității, din care-am citit jumătate înainte să mă dau peste cap, doar am mai pomenit și după ce ne-am mutat Acasă despre dorința de a nu aduna stive de inutilități. E frumos ca oamenii să-și facă reciproc daruri! Tare frumos! Însă atunci când nu ai timp și nu poți merge să cauți și să cumperi cadouri, ajungi să-ți dai seama că cel mai mare dar e, pur și simplu, omul căruia vrei să-i dăruiești ceva. El pentru tine și tu pentru el...