sâmbătă, 31 decembrie 2016

despre an


...

2016. Un an preaplin. O viață de om, vorba lui Dar, concentrată în 366 de zile. Multe schimbări, decizii, căutări și călătorii pentru noi, toate sub ocrotirea lui Doamne Doamne…

În luna lui Florar am devenit, din doicaunul wannabe, doicaunul cu adevărat [asta după ce toate s-au rânduit mai bine decât ne-am fi așteptat; concluzia la care am ajuns după ce a trecut nunta e sfatul unuia dintre lupii tineri, și anume că ceea ce contează e relația și cum rezistă ea presiunilor evenimentului, nu detaliile pentru care oamenii se preocupă atât, atât de mult]. Deja au trecut șapte luni jumătate de atunci…Gustar a venit și el cu veste mare despre existența planetei B168 și a unicului ei locatar, Micul Dar. Minunea ascunsă în marsupiu crește zi de zi, luptându-se constant cu nestatornica doamnă Moglob pentru vitaminele de care are nevoie. Luna de miere târzie [cea timpurie, care s-a întins până la ziua mea, a fost o fugă de o zi jumătate într-un loc secret] ne-am luat-o în a doua jumătate a lui Răpciune, când am petrecut câteva zile în Grecia [o sumedenie de peripeții care mai de care mai hazlii]. În luna lui Brumărel ne-am găsit [adică Dar l-a găsit, eu am contribuit doar cu susținerea morală] locșorul de Acasă [care a devenit al nostru la final de Brumar]. La începutul lui Brumar i-am făcut o vizită scurtă lui Sherlock, la Viena, iar la finalul lunii am zburat cu avionul [eu pentru prima oară] și am petrecut o zi în Ikea căutând mobilă și întorcând pe toate fețele combinațiile de culori și obiecte. Ne-am mutat de pe Stelelor la jumătatea lui Undrea, deși încă nu avem bucătărie și facem naveta pentru masă. Într-o zi mai batem un cui, în alta mai luăm o floare, și uite așa Acasă crește pas cu pas, odată cu noi și cu Micul Dar.

Dacă îmi pare rău pentru ceva, e, în primul rând, amânarea lucrării de disertație. Nu m-am urnit la timp și nu am putut frunzări ceva seara, în două-trei săptămâni, preferând să mai treacă un an pentru coacerea ei. [De altfel, nici acum nu știu sigur dacă voi mai apuca s-o scriu, deși nu-mi place să las lucrurile neterminate…] Ar mai fi și hora scrisoricească, pe care am oprit-o tot din lipsă de timp; uneori mă gândesc că am fost cam egoistă față de ceilalți horitori și că ar trebui s-o regândesc așa încât ei să simtă din nou bucuria primirii gândurilor bune în plic…

S-au întâmplat, bineînțeles, multe lucruri neașteptate. Am recitit adineauri lista scrisă în urmă cu un an. Unele nu s-au îndeplinit, dar reflectând acum la ele îmi dau seama că nici nu mi-ar fi folosit. Poate fi dovada faptului că ne schimbăm, că, odată cu trecerea timpului, ni se schimbă modul de a gândi și prioritățile… Dacă e să ascult sfatul sorei sufletului meu, important să ne bucurăm de ceea ce reușim, nu să ne cramponăm în eșecuri.

Carevasăzică, urmează un nou început! Un an a cărui foaie albă ni se așterne dinainte așteptând să o umplem pic cu pic, zi după zi…