joi, 8 decembrie 2016

Fă, Nană, lumină-n casă!


foto: © Șandreea

...

Nici nu mai țin minte de când nu-l mai văzusem pe Lupul tânăr. Oricum, demult... Ajunsă la Filarmonică și văzând costumele populare umblătoare, am început să mă umplu de atmosfera de Oașa. De liniștea de acolo de care mi-e atât, atât de dor... Fotografiile care se derulau pe ecran mi-au adus parcă locul și mai aproape...

Perspectiva de viață a unui om mereu aproape de Dumnezeu e binefăcătoare. Chiar și doar cu un gând bun dacă rămâi, tot ești mai bogat! Pe lângă explicația diferenței dintre copilărie și maturitate [„copilăria este starea în care ai din ceea ce primești, iar maturitatea este starea în care ai din ceea ce dăruiești”], ceea ce mi se aplică mie cel mai mult în momentul de față e despre faptul că „Nu alegi din viață cum alegi din ciorbă: numai ce-ți place! Mai trebuie să fie și încercări...”

Astfel de evenimente nu doar că te scot din cotidian, ci, mai presus de toate, te ajută să înțelegi [sau să reînțelegi] că „Ortodoxia este o credință a frumuseții, plină de semne și semnificații” și că „pentru a avea acces la realitate, trebuie să ne curățăm interioritatea”.

Concertul de colinde mi-a reamintit trăiri de acum patru ani [și din cei anteriori, dar mai cu seamă de acum patru ani], m-a transpus într-o altă stare și chiar într-o altă lume. Ce bine că în preajma Crăciunului primim asemenea bucurii! Maturitatea este starea în care ai din ceea ce dăruiești!