miercuri, 18 aprilie 2018

despre flori și împrimăvărare


...

Dac-aș mai fi avut timp [nici acum nu am, dar simt nevoia eliberatoare de a tasta câteva rânduri] zilele trecute să scriu, ar fi fost despre flori. Despre multe flori și împrimăvărare [căci, da, a venit în sfârșit primăvara!]. Despre cum, luați de valul frumosului, am fost aproape de a ne cumpăra un conifer asemănător cu ienupărul pentru balcon doar pentru că ne plăcea cum arată [bine că domnul care-l vindea ne-a întrebat în cele din urmă unde vrem să-l punem!]. Despre botaniștii ale căror cunoștințe m-au fascinat la expoziția de weekendul trecut. Despre cum, între Laalaa, aragaz și alte cele, ca să uit de oboseală și de pseudofebra musculară, mi-am înfipt de câteva ori mâinile în pământ și am mutat mușcate, Sempervivum, iederă, begonii și doi arbuști al căror nume nu-l știm, ca să capete și balconul nostru un pic de viață. Despre cele două cărți ale Iuliei Iordan [„Călătorie printre ierburi și lumină” și „Luli și căsuța din copac”] pe care le-a cumpărat Dar și care sunt, deloc întâmplător, despre plante și arbori [am învățat datorită autoarei și un nou cuvânt, inventat de ea: arborariu]. Sunt tare tare frumoase și le recomand cu drag! Despre păpădii, de care Micul Dar e absolut fascinat. Când ieșim cu tricicleta [una dintre noile activități preferate], ghidonul o ia anapoda pentru că el are mâinile pline de păpădii. Aproape a învățat să le sufle puful, e taaaaare drăgălaș...! Despre narcise, pe care nu am apucat să le fotografiez și aproape le-a trecut vremea. Despre mălinul care a împânzit Nucalia și la care tânjesc atât. Azi aș fi rupt o creangă din fiecare pomișor înflorit, și bineînțeles că m-am amuzat gândindu-mă cum ar fi să avem unul pe balcon. Bine măcar că păpădii și bănuți putem culege în voie! Cam atât, mă reîntorc la pregătit bagaje...