vineri, 14 februarie 2020

acasă, fiecare-și are propriile tabieturi






...


la el acasă, fiecare își are propriile tabieturi. fără să trebuiască să dea nimănui socoteală pentru ele. fără să stingherească și fără să se simtă stingherit. fără să-i fie invadată intimitatea. pentru că e acasă. apoi, fiecare are propriul stil de a face lucrurile. de a-și organiza timpul, de a găti, de a-și pune hainele în dulap, de a-și aranja cuibul. și e bine că e așa. e bine ca fiecare să și le facă în stilul și-n ritmul lui. asta e concluzia la care am ajuns azi, într-un moment de respiro, când mi-am pregătit un ceai de mușețel și m-am destins, parcă regăsindu-mă... fără un pic de Mozart [sau, în orice caz, muzică clasică] pe fundal, fără să simt că mi-ar fi rușine dacă ar bate cineva la ușă și ar găsi casa alandala, fără să pot aerisi cât vreau, fără să-l știu pe Micul Dar păzit de ecran, fără să pot citi un articol în tihnă sau să scrijestez un gând atunci când apuc... n-aș mai fi eu decât aparent. și nu m-aș mai simți acasă, fiind la mine acasă.